דלג לתוכן
אתר זה לא תומך בגרסאות ישנות של אינטרנט אקספלורר
מומלץ להשתמש בדפדפן גוגל כרום או פיירפוקס מוזילה
(או באינטרנט אקספלורר / edge עדכני)

לימודי ACT ותרפיות הגל השלישי הלימודים מתקיימים בזום תכנית דו שנתית

רקע ללימודי ACT ותרפיות הגל השלישי

התכנית המוצעת כאן היא תכנית חדשנית ראשונה מסוגה בארץ, המוקדשת לטיפולים מתוקפים מחקרית המבוססים על המדעים ההתנהגותיים הקשריים (Contextual Behavioral Sciences - CBS). טיפוליים המבוססים על CBS כוללים טיפול ACT (תרפיית קבלה ומחויבות), RFT (תאוריית מסגור הזיקות), CFT (טיפול מבוסס חמלה), DBT (טיפול התנהגותי-דיאלקטי) ו-FAP (פסיכותרפיה פונקציונלית אנליטית).

גישות התנהגותיות-הקשריות מסבירות קשיים של מטופלים'ות כתקיעות המתרחשת בתוך הקשר חיים מסויים, ולא כפתולוגיה שמקורה בלקות באדם עצמו. גישות אלו מתמקדות ביצירת שינוי, והן נמצאו כיעילות ביצירת תנועה משמעותית בחיי המטופלים'ות במגוון מצבי חיים, ובכללם בהתמודדות עם מצבי קושי וטראומה.

מכאן, נקודת המוצא בגישות טיפוליות אלו הינה עמדה שוויונית בין המטפל'ת למטופל'ת, המבוססת על האנושיות המשותפת שלנו. הקשר הטיפולי הוא המצע לטיפוח יכולות חדשות שיסייעו למטופל'ת לצאת מהתקיעות בחייו'ה, לעשות תנועות חדשות ומיטיבות, ולטפח חיים ששווה לחיותם. עמדה טיפולית זו ממקמת את המטפל'ת והמטופל'ת בסירה אחת, ומזמינה את המטפל'ת לייצר מרחב טיפולי יציב, גמיש ויעיל, המאופיין בנוכחות מודעת, סקרנית, חומלת, המאפשרת מפגש מלא עם רגשות, מחשבות, תחושות וחוויות – של המטפל'ת והמטופל'ת גם יחד - ותנועה לעבר מה שחשוב ובעל ערך.

מלחמות, סוגיות פוליטיות, זכויות אזרח, וסערות נוספות מטלטלות את קיומנו מן היסוד ומשפיעות על כל רבדי החיים שלנו. מטפלים'ות רבים'ות מתקשים'ות למצוא דרך להיות עם המטופלים'ות שלהם'ן בעודם'ן עצמם'ן מתמודדים'ות עם קשיי התקופה. עמדה טיפולית זו מאפשרת למטופל'ת ולמטפל'ת למצוא יחד עוגן ובסיס להמשיך לחיות חיים של משמעות וערך, גם בתנאים הקשים והמאתגרים ביותר.

מטרות התוכנית

  • פיתוח הבנה מעמיקה של המדעים ההתנהגותיים-הקשריים (CBS) ומשמעויותיהם הטיפוליות
  • טיפוח הגמישות הפסיכולוגית של הלומדים'ות, ופיתוח עמדה טיפולית המביאה גמישות זו לידי ביטוי
  • פיתוח מודעות, רגישות, אומץ ופתיחות המאפשרים התפתחות זהות טיפולית חומלת ואפקטיבית
  • למידה, התנסות ותרגול הכלים והמיומנויות הטיפוליות של הגישות הנלמדות
  • יישום גישות התנהגותיות-הקשריות הלכה-למעשה בקליניקה

אוכלוסיית יעד

התכנית מתאימה למטפלים ומטפלות פעילות'ים, המעוניינים'ות לעגן את עבודתם'ן הקלינית בגישות התנהגותיות-הקשריות.

דרישות

  • השתתפות פעילה ונוכחת בלפחות 80% מסך המפגשים בכל סמסטר.
  • עיון בחומרי הלימוד הנשלחים (קריאה, צפייה, האזנה) וביצוע מטלות ותרגולים.
  • הבאת תיאורי מקרה למפגשים.
  • הגשת עבודת סיכום.

שיטת לימוד

ההוראה כוללת הרצאות לצד תרגול אישי, בין-אישי וקבוצתי, המזמינים את הלומד'ת להתבוננות פנימית ולמפגש תהליכי וחוויתי עם התכנים הנלמדים. התכנית כוללת תיאוריה, למידה חווייתית והדרכת עמיתים'ות בה המשתתפות'ים יביאו מקרים ממקום עבודתם'ן על מנת ליישם את הנלמד בעבודתם'ן הקלינית.

גישות CBS נלמדות "מבפנים", כלומר הלמידה נעשת תוך מפגש אישי אמיץ עם מה שעולה בתוכנו. למידה זו מבקשת מהלומדים'ות להגיע ללמידה ממקום סקרן, פתוח, ואמיץ.

מבנה

התכנית הינה דו-שנתית, ומתקיימת בימי שני בבוקר. התכנית פרוסה על פני 4 סמסטרים, בכל סמסטר 13 מפגשים. בכל שנה יתקיימו 3 מפגשים פרונטליים, ו-23 מפגשים בזום-לייב.

שעות הלימוד: בזום: 09:00-13:00; במפגשים הפרונטליים: 09:00-14:00.

סה"כ 286 שעות אקדמיות בשנתיים.

תאריך התחלה: 4.11.2024

תעודה

ללומדים'ות אשר ימלאו אחר כל דרישות התכנית, תוענק תעודה מטעם מרכז שילוב והיחידה ללימודי המשך, הפקולטה למדעי הרווחה והבריאות, אוניברסיטת חיפה.

מרכז אקדמי

דר׳ קרין שטרן

צוות מרצים ומנחים

ד פולדר הד

דר׳ קרין שטרן

אורן גרסטנהייבר

קרן ניסן-אילסר

לפרטים והרשמה או כל שאלה

  • 04-9931110 | 050-8529455 | 050-8529239

    merkazshiluv1@gmail.com

    כפר תקווה, ת.ד 17, קריית טבעון

  • טופס יצירת קשר