דלג לתוכן
אתר זה לא תומך בגרסאות ישנות של אינטרנט אקספלורר
מומלץ להשתמש בדפדפן גוגל כרום או פיירפוקס מוזילה
(או באינטרנט אקספלורר / edge עדכני)

פסיכוסומה – חיבורי גופנפש – תרומות פסיכואנליטיות

רקע לפסיכוסומה - חיבורי גופנפש - תרומות פסיכואנליטיות

מסורות טיפוליות מגוונות, עתיקות ועכשויות, מחזיקות את חיבורי הגוף-נפש כאינהרנטים לתפיסה הטיפולית, הן בהיבט התיאורטי והן בהיבט הטכניקה.
דיאדות טיפוליות מחפשות את הדרך לצמוח דרך מכאובי גוף ונפש: אם בטיפולי מגע, בטיפולים המערבים עבודה גופנית מסוגים שונים ועד קשרים טיפוליים המתייחסים לחווית הגוף והינכחותו כמצע לשיח על חיי המטופל.

קורס זה מציע הרחבה תיאורטית של תרומות מהמסורת הפסיכואנליטית להמשגת וחווית איזורי המפגש הנפשי-גופני.
נכיר את האופן בו תיאורטיקנים נבחרים הביטו על מפגש זה, בהיבט ההתפתחותי של צמיחת הנפש. נפגוש תאורטיקנים כגון: פרויד, קליין, ויניקוט, אוגדן, אנזייה וביון. נתנסה בתרגום הפנימי האישי של המשגותיהם בחוויתנו ומתוך ידע העולם שלנו ונחפש יחד את המשמעויות הנגזרות מכך לתחום היישום והטכניקה בשדה הטיפול.
הקורס מתאים למעוניינים להעשיר מזוית זו את רפרטואר אפשרויות ההבנה והפענוח של התופעה האנושית שאנו פוגשים בתוכנו, אצל מטופלינו ובעולם האנושי שסביבנו.

מרצה

מאיה יהונתן שחורי M.A

פסיכולוגית קלינית מומחית. עובדת עם ילדים, נוער ובוגרים בטיפול פרטני וקבוצתי. מטפלת ומדריכה במסגרת ציבורית ובקליניקה פרטית. מרכזת צוות גוף-נפש ביחידת ילדים ונוער בבריאות הנפש, בי"ח העמק. מנחת פרקטיקום טיפולי במרכז שילוב.

אוכלוסיית יעד

פסיכולוגים, פסיכותרפיסטים, עובדים סוציאליים, רופאים מומחים, מטפלים בהבעה, עובדי מערכת בריאות הנפש, ועובדי מערכת הבריאות, יועצים חינוכיים, פיזיותרפיסטים, מרפאים בעיסוק, מרפאים בדיבור ועובדי סיעוד, המעוניינים להרחיב ידע תיאורטי וכישורי טיפול משולב בעבודתם.

מטרות הקורס

  • הרחבת בסיס הידע התיאורטי והחוויתי של הלומדים במושגים נבחרים מהחשיבה הפסיכואנליטית בתחום איזור המפגש הגופני-נפשי.
  • יצירת מסגרת עבודה לחיבור תיאורטי חוויתי.

נושאי לימוד עיקריים

6 מפגשים: התייחסות והמשגה תיאורטית, קריאה, עבודה התנסותית להנכחת החומרים בגוף, נגיעה
ביישום בחדר הטיפול

  1. מבוא- שאלת הגוף נפש: התגלמות הנפש-בגוף, הגוף-בנפש, אחדותיות ודואליות.
    חומרים תיאורטים: פיונטלי, מקדוגל, ירום, אורבך. נגיעה בזויות נוספות- ביולוגיה, פילוסופיה. חקירה חוויתית של המודל האישי הנוכחי של הסטודנט.
  2. פרויד וקליין - הבסיס הגופני של התופעה הנפשית.
  3. ויניקוט- הפסיכוסומה והבסיס לעצמי בגוף.
  4. אוגדן- העמדה האוטיסטית-מגעית והרצפה החושית אנזייה- 'האני-עור'.
  5. ביון- פונקציה מתמירה, מחסום המגע והסזורה.
  6. מבט התקשרותי והעמדה ההתיחסותית. סיכום- השלכות ומשמעויות לחדר הטיפול: עבודה טיפולית המערבת את הגוף

שיטת לימוד

תרגול אישי, בין-אישי וקבוצתי, המזמינים את הלומד להתבוננות פנימית למחוללי תהליך הריפוי, תוך קישור מושגי לתיאוריות רלבנטיות.

תעודה

תלמיד אשר ישתתף באופן סדיר בלימודים וימלא אחר כל דרישות התכנית, תוענק לו תעודה מטעם מרכז שילוב והיחידה ללימודי המשך, הפקולטה למדעי הרווחה והבריאות, אוניברסיטת חיפה.

 

הערות

מחיר: 1,100 ש"ח

לוחות זמנים

6 מפגשי און-ליין, אחת לשבוע חלקם בימי ג'  בין השעות 16:00-18:30.
תאריכים:

לפרטים והרשמה או כל שאלה

  • 04-9931110 | 050-8529455 | 050-8529239

    merkazshiluv1@gmail.com

    כפר תקווה, ת.ד 17, קריית טבעון

  • שלחו לי חדשות ועדכונים